POP-UP STORiEs | Haine cu personalități | Muzică & Fashion

Fashion icon. Ce fel de persoană se află în spatele acestei sintagme? Simplist spus, avem în ecuație un om care pe lângă activitatea sa de bază, fie ea actoria sau politica, se face remarcată și prin modul său de a se îmbrăca. Și aici nu e vorba doar de țoale, ci de un simț estetic minunat, combinat cu mâna unui stilist priceput, ce împreună dau sens unor îmbinări care nu se bazează neapărat pe trenduri, ci pe o stare, un fel de a fi. Îndrăzneala de a te juca cu protocoalele modei este și ea un punct cheie. Prin stilul caracteristic, această personalitate ajunge să influențeze generații, case de modă, și să rămână în timp un model.

Muzicienii au îmbunătățit de multe ori drumul fashionului. Așa cum se știe, ceea ce îi definește pe aceștia este că își pun pe tavă în fața publicului trăirile, percepțiile personale transformându-se într-un sound specific. Mai departe, noi cei din jurul scenei reacționăm și astfel povestea lor se transformă în povestea noastră. Junghiul sau endorfinele produse de întâmplările vieții bat la ușa exuberanței și astfel industria muzicală nu e doar sunet ci și imagine. Așadar, artistul este reprezentat și de videoclipuri și de estetica pe care o alege în materie de haine, vorbind atât despre cele de scenă, cât și despre cele de luat în trecere o cafea. Cultura fanului dedicat spune că există și practici și, pe neașteptate, în dulapul personal apar piese ce le copiază pe ale artistului care vorbește pe limba noastră. Dacă acesta are din ce în ce mai mulți adepți, se metamorfozează în pinguin, pardon subiectul discuției, fashion icon. Dacă v-am plictisit și m-ați crezut la momentul zoologic, vă spun direct că ţin să vă prezint trei artiști actuali care nu dezamăgesc niciodată prin stilul vestimentar.

RIHANNA, guru al modei cu acte în regulă. În 2014, Riri urca pe scena CFDA Fashion Awards, “shining bright like a diamond” într-o creație Adam Selman, pentru a-și revendica trofeul ce o desemna “Style Icon” din mâinile inegalabilei Anna Wintour. Acest titlu necesită o istorie lungă ce își are începuturile în blugii cu talie joasă ce o lăsau pe Rihanna să-și desfășoare mișcările R&B, în topurile scurte cu paiete, cerceii mari și buclele proeminente din piesa Pon de Replay. Au urmat schimbări numeroase de culoare ale părului, de tunsori, un machiaj accentuat al ochilor, multe animal prints, sclipici, look-uri grunge, hollywood classic pentru covoarele roșii, mai feminine sau androgine, prin toate a trecut cameleonic. Toate acestea au fost posibile datorită unei pasiuni imense pentru modă, pe care o recunoaște și artista, și datorită afișării unei atitudini caustice pentru a susține orice stil. În plus, Riri a fost aleasă drept muză pentru colecția din 2014 a casei de modă Balmain, a crescut colosal veniturile Puma după ce a creat modele pentru aceștia și și-a creat propria linie de cosmetice și haine, Fenty.

FLORENCE WELCH aka regina boho-ului. Cu o privire misterioasă și plină de farmec, artista a reușit să construiască de-a lungul vremii prin propriul fel de a se îmbrăca, o imagine pentru trupa în care activează, Florence and The Machine. S-ar putea ca pur și simplu să nu fii fan al formației, însă cu siguranță îți va ieși dintr-un tufiș al gândirii imaginea unei tipe cu ten porțelanat, păr lung și roșu și rochie lejeră când citești numele lor pe vreun afiș de festival.  Bineînțeles, stilul este o completare muzicii, a interpretărilor emotive ale mezzo-sopranei. Primul impact pe care l-am avut cu imaginea ei mi-a lăsat impresia unei zâne datorită rochiilor din materiale ușoare, părului lăsat boem, lung, pe spate și al mișcărilor libere prestate în picioarele goale pe scenă. Și totuși, boho ar fi prea simplist, mai amplu putem spune gotic, rochiile au un anumit dramatism, vintage, pentru croiurile alese și hippie, pantaloni evazați, combinații de printuri, cardigane, pălării cu borul mare și foarte foarte mulți loafers și ankle boots. Cu acest stil specific a avut ocazia să se joace și Alessandro Michele, directorul creativ de la Gucci, în cadrul turneului trupei din 2018, reușind să integreze complet atitudinea artistei în ținute.

JESSE RUTHERFORD. Clișeistic, Sweather Weather pe fundal pentru că vorbim despre solistul trupei The Neighbourhood. Aici este nevoie de explicații, de ce l-am încadrat pe solist în această categorie? Pentru lejeritate, și aici vă povestesc mai multe. Născut, crescut și domiciliat în L.A., California, Jesse este mai mult decât un localnic cu tradiție, este reprezentarea pură a locului. Inscripționat cu diverse amintiri sau gânduri pentru totdeauna pe piele, artistul se mulează foarte ușor pe tot ceeea ce poartă și își asumă orice. Datorită platformelor de social, am apucat să-l vedem părăsind casa spre petrecerile specifice zonei în rochii, topuri scurte, pantaloni cu print animal, malete, lanțuri masive și ochelari Kurt Cobain. Însă artistul mai are ceva în plus și anume propria estetică. The Neighbourhood s-a identificat până recent cu o imagine pur alb-negru, de la videoclipurile pieselor, la orice fotografie postată cu ei. Astfel, ținutele de scenă erau compuse din blugi tăiați, tricou sau fără, de obicei alb sau ceva mai punk și o geacă din piele neagră pe modelul anilor ’80.

Părul a suferit mai multe schimbări, Jesse jonglând cu diverse tunsori, de la scurt la lung, de la blond, la șaten, la multicolor. Actualmente, artistul se joacă ceva mai mult cu machiajul și se afișează pentru a performa, în poleială argintie.

Acești artiști sunt sclavi ai artei și ai frumosului și au făcut din vestimentație un mod de exprimare. Oricât de mult sclipici ar pune sau cât de înalți pantofii ar fi, ei sunt cei care dau voce unei ținute și își asumă orice își propun.

  • Text de Alina Bălan.
  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter