Obiceiuri zilnice care te fac mai fericit

Fericirea are multe definiţii. Pentru filosofii antici însemna să fii mulţumit cu ceea ce ai, în cibernetică fericirea constă în a avea toate informaţiile de care ai nevoie atunci când ai nevoie. Oricare ar fi definiţia personală pentru fericire, un lucru este sigur: toţi râvnim la ea şi încercăm să o atingem. Chiar dacă este o chestiune de perspectivă şi circumstanţe, sociologii, psihologii şi antropologii cred că starea de fericire poate fi influenţată de anumite obiceiuri sau ritualuri pe care le facem zilnic. Aşadar, dacă şi tu crezi că îţi poţi construi sau influenţa fericirea, iată câteva lucruri pe care le poţi face zilnic:

Dormi suficient

Ai văzut vreodată un copil mic care nu a dormit suficient? Să zicem că nu sunt prea fericiţi în astfel de momente. La ei este evident, pentru că nu îşi controlează emoţiile. Totuşi, lipsa somnului afectează în mare măsură şi adulţii. Cantitatea, dar şi calitatea somnului îţi influenţează starea de spirit şi, deci şi sentimentul de fericire. Specialiştii sunt de părere că un adult are nevoie de şapte-opt ore de somn pe noapte, aşa că asta ar trebui să fie şi ţinta ta.

Citeşte

Cititul are un efect calmant asupra creierului. Reduce semnificativ stresul şi tensiunea arterială şi, în plus, ne ajută să ne dezvoltăm inteligenţa emoţională, empatia, toleranța şi chiar să avem o înţelegere mai bună asupra lumii în care trăim. Fă-ţi un obicei din a citi cel puţin 30 de minute în fiecare zi. Indiferent că vorbim despre un roman de dragoste sau opiniile lui Stephen Hawking despre găurile negre, acest obicei te va face să ai o stare de spirit mai bună şi să te simţi mai mulţumit de viaţa ta.

Petrece timp în aer liber

Poate că nu ai prea mult timp liber la dispoziţie în fiecare zi, dar dacă îţi doreşti cu adevărat, îţi poţi găsi timp pentru o scurtă plimbare. Poţi coborî cu o staţie mai devreme din metrou sau să dai o tură prin jurul blocului după ce ai parcat maşina. Pe lângă faptul că lumina naturală ne schimbă semnificativ dispoziţia, mişcarea ne ajută să ne oxigenăm mai bine creierul, ceea ce se traduce printr-o dispoziţie mai bună.

Ai grijă de corpul tău

Emoţiile pe care le trăim sunt legate şi de alimentele pe care le consumăm. Nutrienţii din mâncare contribuie, în sens pozitiv sau negativ, la cocktailul de hormoni care îţi dictează o dispoziție sau alta. O dietă echilibrată ajută foarte mult, inclusiv la echilibrul sănătăţii tale mintale, aşa că fă, de câte ori se poate, alegeri înţelepte. Dacă treci prin perioade de stres acut sau nervozitate accentuată, vorbeşte cu medicul tău de familie şi despre schimbările pe care le poţi face la nivel de nutriţie, dar şi despre eventuale suplimente alimentare.

Petrece timp cu oamenii dragi

Sunt puţine lucruri care ne fac mai fericiţi decât să petrecem timp cu cei pe care îi iubim. Este adevărat că deseori acest timp este limitat, din cauza numeroaselor obligaţii pe care fiecare dintre noi le are. Cu toate acestea, învăţând să-ţi organizezi mai bine programul, obiectivul de a petrece mai mult timp cu familia poate fi atins. În plus, oricât de puţin timp liber ai avea, asigură-te că atunci când ești alături de cei dragi eşti 100% acolo.

Munceşte cu un scop

Studiile de specialitate arată că angajaţii care îşi înțeleg rolul într-o companie sau care au obiective precise sunt mai productivi şi mai mulţumiţi de locul lor de muncă. Asta se întâmplă pentru că tuturor ne place să avem o motivaţie. Dacă nu îţi este clar care este contribuţia ta la locul de muncă, cere-i şefului sau departamentului de resurse umane să te ajute în acest sens. Este foarte probabil ca odată ce ţi-ai înţeles misiunea să fii mai satisfăcut de munca ta.

Chiar dacă fericirea este ceea ce francezii numesc „bonheur”, adică doar o oră bună, fă tot ce poţi în fiecare zi să te bucuri de aceste clipe! 

 Sursa foto: Pexels.com

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter