Muzica ca stil de viață: experiența Mastering the Music Business

Nu dați banii pe prostii, dați artă la copii. Nu e un sfat de parenting, e ideea că fără artă ar fi tare plictisitor pe aici. Drept exemplu stă pandemia care ne-a trimis în case să citim, ascultăm muzică sau să vedem un film. În lumea celor de pe scenă totul pare boem, dar adevărul e că e nevoie de disciplină, entuziasm, de un public care să plătească bilet și de un PR bun. Astfel, arta se transformă în afacere și mai apoi, într-un mod de trai. Despre asta a fost vorba și la Mastering the Music Business.

Evenimentul este dedicat oamenilor care fac muzică și celor care o promovează. Trei zile de savurat conferințe, work-shopuri cu oameni iscusiți ai muzicii, pe timp de zi, și concerte cu artiști de la noi și din afară, pe timp de seară, au necesitat multe cafele pentru că ar fi fost păcat să ratezi ceva. Pentru cine nu a fost prezent, îi spun că s-a privat de ateliere de compoziție cu Alexei Țurcan, Marius Mihalache, discuții despre radio, jurnalism și management muzical, branding și interviuri cu Steve Vai, Adrian Despot.   

O capsulă fără bariere între experți și învățăcei. Eu, poate că și tu, am tendința să mă uit la oamenii pe care îi admir ca la ființe sosite cu prima racheta de dimineață pe tărâmul nostru. Totuși, momente ca cele de la acest eveniment în care dai nas în nas pe hol cu ei, sau în care aceștia îți răspund la întrebări chiar și după ce discursul lor s-a terminat, te fac să realizezi că respirați același aer plin de noxe și că s-ar putea ca într-o zi să fiți colegi. Mai mult decât atât, am avut plăcerea să văd mainstreamul și undergroundul în aceeași încăpere, căci sunt două entități care cred eu că pot colabora în formarea unei imagini mai senine a industriei românești.

Multe de învățat. Plăcerea de a scrie despre muzică vine și cu îndatorirea de a ști cum merg lucrurile, iar acest eveniment m-a lăsat să trag cu ochiul în viața de artist. Am auzit ce îi motivează, ce le-ar plăcea să vadă în jur, câteva ingrediente pentru compoziția unei piese, exerciții de creativitate și povești personale. Pe de altă parte, mi-am format o imagine de ansamblu a ceea ce înseamnă să stai în spatele unui artist și cum să vă uniți forțele pentru a avea campanii de succes.

Mici sfaturi. Înainte de a păși în sala de conferințe, fă-ți temele legate de speaker și subiectul său, altfel s-ar putea să ratezi răspunsul unei curiozități. Discuțiile pot dura la nesfârșit, însă în timpul acordat, poți reține mai repede o idee dacă chestiunea ți-e familiară. Nu uita de notițe, se strigă multe cărți și informații interesante. Și bineînțeles, fii sociabil, ești într-o încăpere cu oameni cu aceeași pasiune ca a ta.

Am plecat cu multe sinapse muzicale în cap, cu nume ale oamenilor din industrie și cu prieteni de mers la concerte, așa că ne vedem la ediția viitoare!

Text de ALINA BĂLAN

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter