SLĂBIT = MÂNCARE PUŢINĂ... OARE?

A trecut ceva timp de când nu am mai vorbit de alimentație sau sport, nu? Ei bine, acum chiar am o scuză plauzibilă... de fapt două. Ele sunt facultatea și un curs la care m-am înscris în luna septembrie. Mă rog, nu asta vă interesează pe voi.

  • Dar de unde știi tu ce îi interesează pe oameni? Că dacă știai poate îți dădeai și tu un pic mai mult interesul să scrii ceva... aoleu... nu mai zic nimic că n-are rost!

Nu credeam că o să zic asta vreodată și mă doare să o spun. Da! Ai dreptate! Pentru prima dată de când te bagi în lucrurile pe care le scriu ai și tu dreptate. Sunt mândru!

Trecem peste momentul acesta de slăbiciune emoțională și vorbim despre... tobele vă rog! Foame! Mai exact prezența ei tot mai constantă atunci când vrem să slăbim.

Acest lucru se întâmplă foarte des în momentul în care vrem scăpăm de țesutul adipos...

  • Auzi la el, țesut adipos!

Nu te învăța cu binele că nu-ți mai dau replici1 Revenind, atunci când vrem practic să dăm burta jos ne confruntăm de multe ori cu o stare de foame. Uneori chiar agresivă și nu, nu mă refer la simpla impresie de foame. Ci la starea fizică manifestată prin zgomote ale stomacului dacă îmi permiteți să folosesc un limbaj mai cizelat (mult spus cizelat dar ați înțeles voi).

Motivul principal este lipsa volumului. Noi de multe ori procedăm greșit pentru că asociem mâncarea puțină cu slăbitul. Nu este tocmai adevărat. E drept, trebuie să mănânci mai puțin, caloric vorbind, cantitativ nu ar trebui să fie restricții.

Totuși, mare atenție cu umplem acel spațiu. Să luăm un exemplu extrem de cunosct: pieptul de pui. Dacă noi mâncăm 200 de grame de piept de pui la o masă, caloric vorind asta înseamnă vreo 360-370 de calorii. Totuși, pentru că îmi place să cred despre mine că sunt îndeajuns de nătâng încât să recunosc că am greșit și să caut informații, revin și spun că 200 de grame de piept de pui reprezintă 328 sau 329 de calorii. Mă rog, maxim 330, dar nu asta contează. Bun, avem 200 de grame de piept de pui pe grill. În mod greșit nu mai adăugăm nimic pe lângă acea carne, maxim niște orez, maxim. În schimb, ceea ce noi ar trebui să facem este să adăugăm alimente cu conținut mic de calorii dar cu un volum mare. Vă las să vă gândiți la ce alimente mă refer (indiciu, le uram cu toții atunci când eram copii). S-a dus timpul de gânidre! Despre legume este vorba. Fie că facem o salată mare de crudități, fie că facem un mix de legume mexicane cu câteva grame de unt sau ulei de măsline (da, grăsimile sunt bune consumate cu moderație) sunt două variante excelente de a adăuga volum mesei noastre.  Ne vor ține sătui pentru mai mult timp să nu ni se va mai face foamela fel de des.

Și înainte de final pentru că nu puteam să vă las doar cu atât vă voi da niște sfaturi rapide care ar trebui să ajute pe oricine atunci când slăbește. Începem! Hai să nu ne mai bem atât de multe din calorii, deci mai rar cu sucurile cu zahăr sau cu alcoolul. Trist, dar trebuie! Hai să mai reducem din numărul gustărilor sau să le servim atunci când este necesar. Să nu mai „ciugulim” din orice ne pică pe mână. Pentru că tendința noastră este a spune :„Bă, e doar o felie, e doar o gură, e doar o...”. Orice ar fi, se depune și poate fi decisiv între a slăbi sau nu. Și ultimul sfat, trebuie să învățăm să acordăm alimentației atât de multă importanță, cel puțin egală cu cea dedicată sportului. Ăăăă, cam atât

Spor la sport, succes în găsirea unor rețete cât mai sănătoase și mai ales, drum bun spre slăbire sau pus de masă musculară!

  • Ăăă, a uitat să zică ceva, dar o zic eu pentru el. Și-a făcut alături de alți amici și amice un canal de YouTube unde urmează să posteze lucruri interesante și amuzante, zic ei. În caz că vreți să-i urmăriți, îi găsiți aici.
  • Text de Răzvan Ionuț Greu

Răzvan Ionuț Greu

  •  Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter