PERSPECTIVE: Muzică Indie pe care o luăm cu noi în 2022

În contextul pandemiei, când muzeele, teatrele și cinematografele au fost închise, apoi redeschise cu restricțiile de vigoare, pe perioade scurte de timp, muzica a rămas relativ apropiată vechii realități.

Artiștii au continuat să scrie și să înregistreze, din izolare și din lockdown, iar, datorită platformelor de streaming, unde aceștia nu mai au nevoie de mult timp de case de discuri pentru a fi auziți, muzica a ajuns la fani exact atunci când trebuia, oferind astfel puțină normalitate, fenomen care va continua, cu siguranță, și în 2022.

Cavetown

Foto: Dork

Un artist care a reușit să facă acest lucru este Robin Skinner, muzicianul din spatele proiectului Cavetown, care în 2021 a lansat albumul „Man's Best Friend”, o poveste care ne poartă prin idealuri neîmplinite („Idea of Her”), sentimente de anxietate și depresie („Ur Gonna Wish U Believed Me”), un cover după melodia „Paul” (Big Thief), o istorisire care începe cu un cățel („I Want To Meet Ur Dog”), un imn al respingerii pozitivității toxice din mediul online („Let Me Fell Low”), o piesă care detaliază sentimentul de vină („Guilt”) și cea mai emoționantă melodie de pe album, descrisă de artist prin „If you know, you know”, „Sharpener”.

Cavetown a devenit cunoscut prin intermediul mișcării DIY (scrie și produce toate melodiile sale), ajungând, în anul 2020, în Billboard Top 20 pentru categoria Americana/Folk datorită albumului „Sleepyhead”.

 

Lizzy McAlpine

Lizzy McAlpine

Foto: Last.fm

Mai departe, Lizzy McAlpine, fostă studentă a Colegiului de Muzică Berklee din Boston, devenită virală prin intermediul platformelor de streaming în anul 2020, datorită albumului „Give Me A Minute”, a lansat anul acesta un „Live EP” intitulat „When The World Stopped Moving”. Fiind format din 8 melodii, EP-ul vorbește despre începutul unei relații („In Agreement”), despre sentimentul de singurătate și cum putem scăpa de el („Let Light Be Light”), despre întrebări fără răspuns („What Are We?”), sentimente de înstrăinare („I Don't Know You At All”), despre cum e să simți că lumea se oprește în fața ochilor tăi, în „Stupid” apare tema îndoielii în propria persoană, există și o baladă dedicată unui personaj pe nume „Angelina”, iar proiectul se termină cu „In What World”, unde cântăreața își imaginează un univers în care toate experiențele negative pe care le-a trăit nu s-au întâmplat niciodată. 

 

Big Red Machine

Big Red Machine

Foto: Graham Tolbert

Format din Aaron Dessner (fondatorul trupei The National) și Justin Vernon (solistul formației Bon Iver), duo-ul Big Red Machine se află pe scena muzicii indie încă din anul 2018, când au lansat albumul self-titled de debut. Fiind fondatorii „PEOPLE”, un colectiv dedicat artiștilor, care încurajează creativitatea și independența muzicală, proiectele lor sunt întotdeauna speciale datorită numărului mare de colaboratori (pentru debut au avut aproximativ 40). Cel mai recent material discografic Big Red Machine, „How Long Do You Think It's Gonna Last?”, ilustrează cel mai bine nostalgia și sinceritatea muzicii lor, fiind un LP dedicat diferenței dintre cum vedem lumea atunci când suntem mici și cum ajungem să o trăim odată cu sfârșitul copilăriei, când toate lucrurile pe care ni le imaginam pentru viitor se întorc ca fantome pentru a ne bântui.

Proiectul conține colaborări cu artiști precum Anaïs Mitchell, Taylor Swift, Ilsey, Fleet Foxes și This Is The Kit.

 

Snail Mail

Snail Mail

Foto: Tina Tyrell

Lindsey Jordan (cunoscută ca Snail Mail) a fost numită în anul 2018, odată cu lansarea albumului de debut, „Lush”, „liderul noii generații de indie rock” de către Pitchfork. În 2021, artista a revenit cu „Valentine”, un LP format din 10 melodii care explorează, într-un mod sincer și melancolic (piesele au fost scrise în casa părinților ei, unde și-a petrecut timpul pe perioada pandemiei, fiind locul din care și-a pornit cariera muzicală), toate modurile în care poate fi privită iubirea, pe care o compară, în final, cu dependența de alcool, numind-o obsesie în piese precum „Valentine”, „Madonna” sau „Automate”, văzându-se astfel influența muzicienilor ei preferați: Avril Lavigne, Sonic Youth, Fiona Apple și My Bloody Valentine.

 

Lord Huron

Lord Huron

Foto: Sacha Schneider

Tot din zona indie rock/folk, formația Lord Huron, compusă din Ben Schneider, Mark Barry, Miguel Briseño și Tom Renaud, cunoscută atât pentru albumul „Strange Trails” (din care fac parte piesele „The Night We Met” și „Love Like Ghosts”), cât și pentru melodia „Ends of the Earth”, care a apărut în Carrie, a lansat în 2021 mult așteptatul album „Long Lost”, compus din 16 melodii care păstrează nota cinematografică specifică muzicii lor și care, conform Riff Magazine, produce un „time warp” care ne aduce într-un program de televiziune american din anii '40-'50, cu personaje pe care trupa le-a introdus cu luni înainte de lansarea albumului (cum este Mr. Tubbs Tarbell).

Chiar și structura materialului discografic amintește de televiziune: introducerea se face prin „The Moon Doesn't Mind”, iar după majoritatea melodiilor apare pauza specifică TV-ului. Mai mult, proiectul se termină cu „Time's Blur”, un outro de 14 minute care completează întreaga experiență, perfect pentru un început de 2022. 

  • Text de Claudia Aldea

Claudia Aldea

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter