Nu mă atinge-mă 2D

De ce să-l vezi?

Pentru că sigur va transmite mult. Ne va insufla libertate, deschidere. Și poate ne vom uita altfel unii la alții, vom descoperi lucruri noi în alții și ne vom descoperi și pe noi.

Filmul provoacă și propune analiza, propune teme sensibile ca sinceritatea corpului sau noțiunea de normalitate. Ce înseamnă normalitate? Este oare atât de simplu să răspundem?

Pașii Adinei Pintilie prin cinema

Adina Pintilie a debutat cu scurt-metrajul Ea în anul 2003 (un film despre resemnare în fața morții), urmat de alte șase scurt-metraje : Unwatched Trains/ Trenuri nepăzite (2004), Some Kind of Loneliness / Un fel de singurătate(2004), Nea Pintea... Model (2005), The Fear of Mr. G/ Frica domnului G (2006), Casino (2006), SandPitt#186/ Balastiera #186 (2007). În 2007 a realizat un documentar sensibil de 50 de minute, Nu te supăra, dar... (2007), în care vocea regizorală pune întrebări despre viață, moarte, divinitate și iubire. După 3 ani, Adina revine cu Oxigen, o dramă inspirată dintr-o poveste reală, despre dorința de a evada din regimul comunist și încercarea de a trece ilegal granița.

Distribuție

 Nu mă atinge-mă, produs de Manekino Film, câștigător Ursul de Aur la premiile Berlin, are un număr restrâns de personaje, deci și echipa de actori este mica. Amintesc două nume prezente aici și care au luat parte în trecut la filme cunoscute: Laura Benson, care a jucat rolul Emilie, în filmul Dangerous Liaisons în anul 1988, iar un an mai târziu a fost Elsie Wellman în I Want to Go Home și Tómas Lemarquis, cu rol în Snowpiercer în anul 2013, în X-Men: Apocalypse în 2016 și în Blade Runner 2049 în 2017.

Identitate, intimitate și vulnerabilitate

Nu mă atinge-mă se încadrează în noul val de filme care ating subiecte tabu, de aceea a creat și controverse. A existat dintotdeauna, în ceea ce privește filmul de festival, o diferență majoră între părerea criticului de film și spectatorul, care judecă filmul din punct de vedere subiectiv. Unii oameni aleg să spună despre un film că este de calitate, în funcție de subiectul acestuia, în funcție de cât de mult se potrivește subiectul cu ceea ce ar vrea ei să vadă, de cât de mult se sincronizează cu părerea lor asupra anumitor lucruri prezentate în film. Nu mă atinge-mă este atât de proaspăt și de nonconformist încât a reușit să stârnească astfel de discuții aprinse și să aducă asupra lui foarte multe păreri negative, care nu erau susținute de argumente plauzibile. Valoarea artistică a unui film nu ar trebui să aibă legătură cu moralitatea. Arta trebuie să descrie, atât. Când vorbim de calitatea filmului, vorbim de caracterul estetic al acestuia. De aceea, nici nu ar trebui să ne mai intereseze care este subiectul, atâta timp cât a fost pus în evidență așa cum trebuie. Când regizorul își propune să inducă o stare, trebuie să apreciem reușita indiferent de subiectul de care a fost nevoit să se folosească pentru a ajunge la acest efect vizual.

Nu mă atinge-mă tratează o temă sensibilă : intimitatea. O femeie și doi bărbați se întâlnesc și interacționează într-un mod neobișnuit. Acest scenariu este construit cu ajutorul combinației între ficțiune și documentar. Este un film care trece persoana prin mai multe stări, ca de exemplu trecerea  de la anxietate la încredere.

Touch Me Not 2018

Regia: Adina Pintilie
Cu: Laura Benson, Tómas Lemarquis, Dirk Lange, Hermann Mueller
Gen film: Dramă
Durata: 2 ore și 3 minute
Premiera în România: 01.02.2019
Distribuitor: Manekino Film